Виховний захід з математики


Дії над раціональними числами
Мета: повторити та систематизувати знання учнів з теми «Раціональні числа», формувати навички розв’язування вправ на дії з раціональними числами; формувати вміння узагальнювати знання; розвивати логічне мислення учнів, математичне мовлення, правильно застосовувати математичні терміни; виховувати в учні почуття патріотизму, любові до рідної землі.
Обладнання: роздатковий матеріал для груп.
                                                                               Думаємо колективно,
                                                                               Працюємо оперативно.
                                                                              Сперечаємося доказово,
                                                                               Це для всіх обов’язково.
          Учитель. Ми закінчили вивчати деякі дії з раціональними числами. Тож сьогодні ми повинні узагальнити наші знання з раціональними числами. Уявимо, що ми працівники банку «Раціональні числа». Ми з вами підійшли до дверей нашого банку і спробуємо, виконавши дані завдання, відімкнути кодовий замок установи.
Порівняти числа:
1)               2,5*(-6)*(-3,5)*2,9 і 0
2)               -12,8*(-5,5)*(-123,8) і -222*(-12,6)*234,9
3)               (-3)2 і (-3)3
4)               33,5*0*(-12,25)*(-3,8) і -67,9
5)               -9,4*(-34)*0 і 33,6*(-5)*(-35,34)*(-2)*0
6)               0 і -5,8*(-4)*(-10)
Отже, ви всі працівники банку «Раціональні числа», у нас розпочинається робочий день. Кожен із вас  буде виконувати певну посильну роботу. Для початку проведемо реєстрацію працівників нашого банку. Для реєстрації повторимо означення та властивості раціональних чисел.  (Метод «Мікрофон»)
1.                Які числа називаються раціональними?
2.                Правило додавання чисел з різними знаками.
3.                Правило додавання від’ємних чисел.
4.                Які числа називаються натуральними?
5.                Правило множення чисел з різними знаками.
6.                Правило розкриття дужок перед якими стоїть знак віднімання.
7.                Правило множення додатного числа на від’ємне.
8.                Що таке координатна пряма?
9.                Правило розкриття дужок перед якими стоїть знак плюс.
10.           Що таке модуль числа?
11.           Які числа називаються цілими?
12.           Назвати число протилежне до числа 15.
Учитель. Оскільки наш банк успішно працював, то він привернув увагу громадськості, а отже, і преси. Сьогодні наш банк проводить прес-конференцію для працівників ЗМІ. Запитання подавалися в письмовій формі, запитань багато, ми повинні дати відповіді кожному, тому кожен відділ банку отримає своє завдання.
1.                Телепередача «Хочу все знати!» просить вказати, як називаються відділи нашого банку. Для цього потрібно відгадати ключові слова у кросвордах.
Кросворд 1























































































































1. Числа менші за нуль .
2. Доданки у яких   однакова  буквена   частина.
3. Результат множення  додатного  числа  на від'ємне.
4. Числа, якими користуються при лічбі.
5. Числа, які  відрізняються тільки знаками.
6. Рівність, що містить невідоме.
7. Як називаються  цілі числа та дробові?
8. Як називаються дроби, які  складаються з чисельника  та знаменника?
9. Компонент дії  множення.
10. Скільки сантиметрів в одному метрі?
11. Дріб у якого чисельник менший за знаменник.
12. Компонент дії додавання.

Кросворд 2


















































































































1. Найменше просте число.
2. Рівність, що містить невідоме.
3. Числа, протилежні до від’ємних.
4. Результат множення трьох від’ємних чисел.
5. Один із компонентів дії віднімання.
6. Число, яке ні додатне, ні від’ємне.
7. Результат додавання двох від’ємних чисел.
8. Кількість дільників числа вісім.
9. Дріб у якого знаменник більший за чисельник.
10. Число, яке міститься над рискою дробу.
11. Числа, які відрізняються знаками.
12. Сота частина метра.

2.     Журнал «Розкажіть онуку».
Читачі журналу просять надрукувати правильні відповіді до вправ. Бабусі за даними відповідями будуть перевіряти правильність виконання домашніх завдань у своїх онуків.
1.    30*(50-100)+30*(400-500)-100
2.    -84*(3*15-50)+12*(-7)

3. Телепередача «Лото Забава»
Гра «Математичне доміно»
-40+27
-5+(-25)



24,2+(-15)
-13


7,1+(-4,5)
-16,5


-8+4,6
4,1




0,2-10,2
1,3



0-(-18,9)
-2,4


3,1-5,8
28,4

-12,5*(-3)
1,1

4
8*(-0,5)

2
-1,5*2

24,2
(-1)6

-5,1
7,3+(-8,7)

-12,1
8,7-9,8



-5,5
-18-0,62



-0,4
-4*(-2,5)



10




-0,52+2
9,2



-6,2+(-10,3)
1,48



-9,5-(-13,6)
2,6



-5,4+6,7
-3,4



7,8-10,2
-10



20,3-(-8,1)
18,9



-3,3-(-4,4)
-2,7



-30
-4*(-1)



-4
-8*(-0,25)



-3
-24,2*(-1)



1
-7,7+2,6



-1,4
-3,4+(-8,7)



-1,1
-3,1+(-2,4)



-18,62
10*(-0,04)




37,5



4. Фізкультхвилинка.
Крильця пташки розправляють,
Їх до сонця підіймають.
Потім можна політати,
І комашок поганяти.
На галявину злетілись,
Там зернят вони наїлись,
Потім знову полетіли.
І за парти хутко сіли.

5. Телепередача «Афера».
Знайти помилки у виразах та спростити вираз:
-3(х-2)+10(3х-4)=3х+5+30х+14
6(5х-4)-(15х-5)=11х+10+15х-5
12-4(7-2х)+5(-4-6х)=12+11-8х+9+30х
10+5(8-3х)-4(-2+5х)=10+13+15х-6+20х

6.  Учитель. Хочу звернути вашу увагу на слова відомого французького математика Р. Декарта. Він говорив: «Не достатньо мати гарний розум, необхідно ще вміти його використовувати». Я хочу вам сказати, перефразувавши слова великого математика, що недостатньо вміти розв’язувати задачу, потрібно ще й уміти застосовувати ці вміння для практичних потреб.
Газета «Порадниця». Читачі газети хочуть знати, як розв’язати дані вправи зручним способом і яка властивість застосовується.
-92,5*2,3+3,4*2,3-10,9*2,3
16,3*(-3,4)-3,2*3,4+9,5*3,4
7. Телепередача « Самий розумний»
Дидактична гра «Хто швидше» із взаємоперевіркою (самостійна робота у вигляді дидактичної гри).
Учні у спеціально підготовлених таблицях ставлять шість точок. Потім міняються картками картками. Сусід повинен замість точок записати відповідь, виконавши дію множення. Знову обмінюються картками. Перевірка роботи. Виставлення оцінок. (2 бали за правильну відповідь).



Самостійна робота

-50
-5
-10
-1
2
10
30
-50







100







-20







0







200







-100







Виконав ________
Перевірив _______
Оцінив _______
За сигналом учителя роботи здаються.
Учитель. Сподіваюся, кореспонденти залишилися задоволені відповідями спеціалістів нашого банку. Радіопередача «Новини Франківщини» чекає на письмові відгуки про роботу нашого банку.

Немає коментарів:

Дописати коментар