Модель
лекції
Тема лекції:
Динаміка поступального руху.
Мета лекції:
з’ясувати, що вивчає динаміка, розкрити зміст першого закону Ньютона,
сформулювати та записати в математичній формі другий закон Ньютона, пояснити
залежність між величинами, що входять до формули цього закону; розвивати
логічне мислення, вміння пояснювати вияви другого закону Ньютона в природі;
формувати інтерес до вивчення фізики, виховувати працьовитість,
відповідальність; переконати у необхідності враховувати це явище на практиці.
Хід
лекції
I.
Актуалізація опорних знань студентів по
темі «Кінематика»
1. Поступальний рух. Швидкість і прискорення при
прямолінійному русі.
2. Швидкість і прискорення при криволінійному
русі. Обертальний рух.
3. Швидкість і прискорення при обертальному русі.
Запитання
для повторення
1. Запишіть формулу для визначення швидкості
рівномірного руху:
- в скалярному вигляді.
2. Запишіть зв’язок між шляхом і переміщенням при
- прямолінійному русі.
3. Запишіть формулу для визначення
- миттєвого прискорення.
4. Чому дорівнює
- зміна швидкості при криволінійному русі?
5. Яким чином напрямлена
- тангенціальна складова прискорення?
6. Запишіть формулу для визначення
- середньої кутової швидкості.
7. Запишіть одиниці вимірювання
- кутової швидкості.
8. Запишіть формулу для визначення повного
прискорення
- при рівномірному обертанні
II.
Мотивація
навчальної діяльності
III.
Вивчення
нового матеріалу
План
лекції
1. Закони Ньютона.
2. Закони збереження. Закон збереження імпульсу.
3. Робота.
4. Кінетична і потенціальна енергія. Повна
механічна енергія
5. Закон зміни повної механічної енергії.
6. Закон збереження повної механічної енергії.
IV.
Закріплення
матеріалу. Розв’язування задач
1. Запишіть математичний вираз для
- закону збереження імпульсу.
2. Запишіть формулу для визначення роботи в
загальному випадку
- в векторному вигляді
3. Як називається сила, робота якої
- більше нуля?
4. Як знайти
- сумарну роботу перемінної сили на
криволінійній траєкторії?
5. Запишіть одиниці вимірювання
- роботи.
6. Чому дорівнює
- потенціальна енергія каменя, піднятого на
висоту h?
7. Чому дорівнює потенціальна енергія
- стиснутого стержня?
8. Чи може бути додатною
- потенціальна енергія (так чи ні)? Чому?
9. Чи згодні ви з тим, що обертальна складова сили
надає тілу, що обертається
- нормальне прискорення (так чи ні)? Чому?
V.
Підсумки
лекції
VI.
Домашнє
завдання
Підготуватись
до наступної лекції по темі «Постійний електричний струм»
1. Постійний струм. Носії струму.
2. Сила струму. Густина струму.
3. Закон збереження електричного заряду.
4. Напруга на ділянці кола.
5. Напруженість поля. Циркуляція напруженості
електричного поля.
Література
1.
Архангельський М.М. Курс фізики. Механіка. - М.: Просвітництво, 1975.
2.
С.Ф. Клочко «Базові задачи з фізики»; Київ, 1995.
3.
Фізика 10 клас В.Г. Бар’яхтар, Ф.Я. Божинова, 2010.
Модель
лекції
Тема:
"Кінематика поступального руху"
Мета:
1)
навчальна: формувати наукові знання студентів про механічний рух матеріальної
точки та кінематичний його опис; розуміння понять кінематики поступального
руху;
2)
розвивальна: формувати в студентів особистісного ставлення до підходів, які
застосовуються під час розгляду механічного руху з погляду кінематики;
3)
виховна: формувати позитивні риси особистості (відповідальність, повагу до
людського розуму, старанність, культуру записів);
4)
професійна: прищепити любов до фізики.
Методи
і прийоми навчання
Розповідь,
пошукова бесіда, дотримання логічної структури матеріалу, апеляція до досвіду
та знань студентів, аналіз, порівняння, узагальнення, аналогія, дедукція.
Засоби
навчання
Таблиця
характерних проміжків часу; таблиця розмірів об’єктів, що зустрічаються в
природі.
План
лекції
Вступна
частина (10 хв)
Основна
частина:
2.1
Механічний рух. Уявлення про простір і час у класичній механіці (15 хв)
2.2
Кінематика руху матеріальної точки. Вектор переміщення. (15 хв)
2.3
Швидкість (15 хв)
2.4
Прискорення (15 хв)
Підсумкова
частина (10 хв).
Хід
лекції
1. Вступна частина
Викладач
вітається зі студентами. Представляється. Говорить про назву курсу, вказує
кількість годин, які призначені на аудиторне та самостійне вивчення дисципліни,
розповідає про свої вимоги. Повідомляє тему і мету лекції, визначає основні
питання лекції, рекомендовану літературу. Налаштовує студентів на роботу,
повідомляє зв'язок курсу з майбутньою професійною діяльністю.
2. Основна частина
2.1
Механічний рух. Уявлення про простір і час в класичній фізиці
2.2
Кінематика руху матеріальної точки. Вектор переміщення
2.3
Швидкість
2.4
Прискорення
3. Підсумкова частина
Рекомендована
література
1.
Кучерук І. М. Загальний курс фізики: Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка:
[1 том] / І. М. Кучерук, І. Т. Горбачук, П. П. Луцик. – К.: Техніка, 2006. –
532 с.
2.
Савельев И. В. Курс общей физики. Механика. Молекулярная физика: [учебное
пособие] / И. В. Савельев. – М.: Наука, 1982. – 432 с.
Додаткова:
3.
Гурский И. П. Элементарная физика с примерами решения задач / И. П. Гурский, И.
В. Савельев. – М.: Наука, 1984. – 448 с.
4.
Жданов Л. С. Учебник по физике для средних специальных учебных заведений / Л.
С. Жданов. – М.: Наука, 1978. – 590 с.
5.
Жданов Л. С. Физика для средних специальных учебных заведений / Л. С. Жданов,
Г. Л. Жданов. – М.: Наука, 1987. – 512 с.
6.
Трофимова Т. И. Курс физики: [учебник для студ. вузов] / Т. И. Трофимова. – М.:
Высшая школа, 1985. – 432 с.
7.
Яворский Б. М. Справочник по физике / Б. М. Яворский, А. А. Детлаф. М.: Наука,
1985. – 512 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар