Учитель – автор, але його слухачі і глядачі не
аплодують йому.
Він – скульптор, але його праці ніхто не бачить.
Він – лікар, але його пацієнти рідко дякують йому за
лікування і не завжди хочуть лікуватися.
Де ж йому взяти сила для щоденного натхнення?
Лише в самому собі, лише в усвідомленні величі своєї
праці.
С. Соловейчик
Мій ідеал - це викладач, який
відхиляється від стандартної системи навчання, вводить нововведення. Педагог ХХ
століття повинен ставитись творчо до процесу передачі знань, а не зациклюватись
на застарілих підходах. Якщо це гуманітарний предмет, то ми повинні займатися
не тільки писаниною, але і проводити більше бесід, роздумів, щоб людина могла
себе проявити. Чим більше викладач спілкується із студентом, тим краще.
Як на мене, то найважливішим для
викладача є уміння доносити інформацію до студентів у доступній формі, що
можливо тільки тоді, коли викладач - людина не випадковий в своїй професії. Він
уміє володіти словом настільки, щоб зуміти сформувати у студента певну
"картинку", образ, тобто володіє своїм баченням предмету. Звідси і
відбувається винахідливе відношення до лекцій, що дозволяє викладачеві вкласти
частинку себе в процес навчання.
На мою думку, викладання вимагає повної
самовіддачі, цілковитої витрати розумових, фізичних та духовних сил, педагог
зобов’язаний бути дуже тонким психологом, щоб уміти розпізнати найкращі якості
та схильності у свого учня та допомогти їх розкрити. Викладач завжди
намагається знайти індивідуальний підхід до студента, бо кожна людини має свій
неперевершений та дивовижний талант від природи, а головна задача педагога -
допомогти розкритись його здібностям.
Від викладачів вимагається багато чого: бути
коректними, уважно ставитися до студентів, виявляти цікавість до своєї роботи,
предмету. На мою думку, сучасному педагогу необхідно володіти такими якостями
як терпіння, інтелігентність, освіченість, тактовність, уважність, мобільність,
ерудованість та стресовитривалість, мати почуття стилю, смаку, міри, на гарному
рівня володіти технічними засобами та сучасними освітніми новинками.
Важко помилитися, якщо
просто сказати, що інформаційні технології треба розвивати в наших навчальних
закладах, що це важливо і відставання тут загрожує втратою технологічних
орієнтирів як освітньої системи, так і всієї держави. Але набагато складніше
йде справа, якщо спробувати поглянути глибше, якщо задатися метою уяснити
внутрішньо властиві об'єкту аналізу властивості організації, функціонування і
зв'язків. Це дозволило б більш точно оцінити втрати і здобутки від впровадження
або гальмування нових інформаційних технологій, виявити причинно-наслідкові
зв'язки і значущі чинники, прогнозувати ефекти і наслідки, технологічно
підтримувати ефективну діяльність індивідуумів і колективів.
Інформаційне суспільство спонукає
сучасного педагога працювати на випередження. Викладач повинен бути
координатором інформаційного потоку, володіти сучасними методиками та новітніми
технологіями. Апаратне і програмне забезпечення надзвичайно швидко
вдосконалюється, змінюються, навіть, принципи роботи комп’ютерної техніки, тому
вимога до педагога бути сучасним не є декларативною.
У даний час Інтернет-сервіси стають
надійними помічниками викладача, відкриваючи безліч можливостей для
урізноманітнення навчально-виховного процесу. Одним з головних принципів
сучасного навчання є навчати вчитися самостійно, а не давати певний обсяг
знань, і починати треба з себе. Підвищувати власну кваліфікацію варто не для
свідоцтва, не для атестації, а для своїх студентів, яким цікаво вчитися з
використанням комп'ютера. Доречними є слова Алі Апшероні "Педагоги не
можуть успішно когось навчати, якщо в цей же час ретельно не вчаться
самі".
Отже, відмінними рисами справжнього
педагога повинні бути нестримне бажання постійно саморозвитватися, самовдосконалюватись,
неперервне розширення власного кругозору, вдосконалення та пошук нових методів
викладання. Справжній викладач не перестає здобувати нові знання все життя, бо
педагогіка – це наука, яка не стоїть на місці, це постійний рух тільки в перед,
у ногу з часом. Творчий наставник завжди використовує у викладанні сучасні та
цікаві методи та прийоми. Відвідування різноманітних семінарів, курсів та
мастер-класів – ще одна складова цієї професії.
Викладання – це щоденна підготовка
викладача до занятть, підбір цікавого матеріалу, зацікавленість своїм
предметом, додаткові знання та головне вміння
легко та якісно донести їх до дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар